Rozšířená realita a její použití ve výuce

Jak fungují aplikace požívající virtuální realitu? Zjistíte v tomto článku!

Technologie

06.03.2019

Aplikace, které používají „augmented reality” (AR), neboli rozšířenou realitu, kombinují virtuální prostor s opravdovým. Tedy jedna realita rozšiřuje druhou o určité informace, proto to „rozšířená“. Nejdostupnějším zařízením je průměrný chytrý telefon. Pro naprosté minimum stačí pouze kamera, pro přesnější výsledky, lze započítat akcelerometr, gyroskop a podobné senzory pro pohyb a orientaci v prostoru. Program efektivní analýzou hledá například rovnou plochu, obrazec nebo tvar.


Prakticky si tedy můžeme postavit virtuální hrnek na stůl, rozpohybovat kresbu anebo překrýt předmět s virtuálním. Toto má smysl aplikovat ve výukovém procesu. Nezáleží, jestli uživatel je dítě nebo dospělý, ale aby se o dané téma zajímal, k tomu se vrátím později. Hlavní efekt AR a výukových aplikací je interaktivita, aplikace se tedy snaží reagovat na uživatele. Animace jsou hlavním benefitem, v mnoha učebnicích je vyložen nějaký mechanizmus skrze mnoho ilustrací, animace je úspornější.


Problém s nasazením AR do obvyklého školství je pozornost, v tento bod osobně netuším, jak skončili školy, co studentům poskytovali tablety a výukové aplikace. Důvodem, proč jsem skeptický je, že průměrný mobil žáka obsahuje mnoho jiného než výukové materiály, mnoho zajímavého než výuka samotná. Na mnoha hodinách jsou mobilní zařízení zakázána. Takto by se studenti mohli svému mobilu věnovat déle. Toto možná bude mít za přičinění, že studenti začnou mít horší známky a vyvinou iniciativu, jinak se dostatečné známky nedočkají. Tento přístup by také určil, kdo přesně se na dané škole udrží a kdo ne.

Redakce

Adam Pelej

Šéfredaktor

17 článků

Lukáš Kavalír

Zástupce šéfredaktora

27 článků

Ali Amjid

Vývojář webu

1 článků

Tištěné Presloviny

Stáhnout Presloviny

Doporučené Články

Jak vidí studenti a učitelé Smíchovskou SPŠ

Přinášíme souhrn anket na Smíchovské SPŠ, jak ji vidí studenti a jak učitelé?

Ředitel Smíchovské střední průmyslové školy Radko Sáblík vyhodnotil ankety, které mu vyplnili studenti na závěr jeho besed. Podobné otázky následně zadal i pedagogickému sboru, a polovina učitelů dobrovolnou anket...

LEDNOVÝ den otevřených dveří na SSPŠ

Jaký byl druhý lednový den otevřených dveří na SSPŠ?

Tradice Dne otevřených dveří naší Smíchovské střední průmyslové školy pokračovala úspěšně také letos – v tomto školním roce podruhé. Stejně jako v prosinci 2018 si i 10.ledna 2019 mohli z&...

Hlásí se rádio Svobodná Evropa

Rádio Svobodná Evropa vysílá do zemí, kde není prosazená svoboda tisku a média jsou cenzurována tamními vládami. Co o něm možná nevíte?

Co si můžeme představit pod pojmem Svobodná Evropa? Pokud si tento pojem spojujete s rozhlasovou stanicí vysílající na území tehdejšího Sovětského svazu, máte pravdu. Jak již napovídá titulek článku, budeme...

KONCEPCE SMART PRAGUE 2030

Prosperující město a komfortnější život jeho obyvatel za využití moderních technologií jako je Internet věcí, analýza velkých dat nebo mobilní aplikace, to jsou hlavní cíle koncepce Smart Prague do roku 2030.  Jedná se o historicky první celoměstskou strategii pro oblast Smart Cities. Koncepce vzni...