KONCEPCE SMART PRAGUE 2030

Technologie

02.11.2018

Prosperující město a komfortnější život jeho obyvatel za využití moderních technologií jako je Internet věcí, analýza velkých dat nebo mobilní aplikace, to jsou hlavní cíle koncepce Smart Prague do roku 2030.  Jedná se o historicky první celoměstskou strategii pro oblast Smart Cities. Koncepce vznikla na základě dlouhodobých priorit hlavního města stanovených zejména jeho strategickým plánem a díky inspiraci světovými trendy v technologickém vývoji. Inovační projekty v rámci Smart Prague směřují do šesti klíčových oblastí: Mobilita budoucnosti, Chytré budovy a energie, Bezodpadové město, Atraktivní turistika, Lidé a městské prostředí a Datová oblast.

SSPŠ spolupracuje na projektech Smart Prague díky připravovanému memorandu. Spolupráce  spočívá zejména na technické spolupráci zabývající se oblastmi IoT, konkrétně pak oblastí Smart City, a to v konkrétních projektech, jako je „Kybernetická bezpečnost“, kde se bude spolupracovat na penetračních testech, v projektu „Chytrý dům“ budeme konzultovat a testovat chytré interiérové prvky, v projektu „Virtuální realita a 3D model“ spoluvytvářet rozšířenou realitu do projektu Virtualizace města Prahy, v projektu „Mediální dům“ budeme úzce spolupracovat na mediálních akcích a tvorbě mediálních výstupů. Právě zmíněná Virtualizace Prahy se plánuje představit při otevření expozice Smart City v nových prostorách ČVUT na Českém institutu informatiky, robotiky a kybernetiky, kde se počítá se spoluprací studentů SSPŠ.

Díky tomuto projektu by se měla zvýšit schopnost Prahy reagovat na různé neočekávané události, vzniklé vlivem přírodních vlivů, ale i na situace zapříčiněné aktivitami obyvatel a návštěvníků města a ostatních subjektů. Model by mohl v budoucnosti plnit funkci tzv. „virtuálního dvojčete“ městského systému, ve kterém je možné zobrazovat, analyzovat, zkoumat, simulovat či organizovat vše v měřítku celého území, reagovat nejen na vnitřní, ale i na vnější vlivy a vstupy. V návaznosti na ostatní softwarové aplikace a kombinované datové vstupy sdružené v jedné datové platformě, bude možné zkoumat různé oblasti jako jsou například dopravní situace na území celého hlavního města, vztah mezi dopravou a kvalitou ovzduší či modelování nutných změn a opatření v kritických situacích.

Redakce

Adam Pelej

Šéfredaktor

17 článků

Lukáš Kavalír

Zástupce šéfredaktora

27 článků

Ali Amjid

Vývojář webu

1 článků

Tištěné Presloviny

Stáhnout Presloviny

Doporučené Články

CES 2019

Největší počítačový veletrh na světě, který se konal v lednu 2019

Od úterý 8. ledna až po sobotu 12. ledna se konal největší veletrh spotřební elektroniky – CES, který je každý rok od roku 1967 pořádán v americkém státu Nevada v Las Vegas. Tento rok CES navštívilo přes 182...

JAK SE STAVĚL CHYTRÝ DŮM NA SSPŠ?

Když jsme poprvé seděli v ředitelně nad návrhem surové stavby, zamýšlené jako ukázkový chytrý dům a plánem na rekonstrukci oné části bývalé strojírenské haly, cítil jsem možnost být u dalšího významného a především smysluplného projektu.

Zahájení stavby probíhalo hladce, včetně stavby samotné ocelové konstrukce. Již nyní však bylo nutné plánovat vedení budoucí kabeláže a dokonce také počítat s kabeláží, kterou nebudu pokládat já, ale moji nástupci v letech budoucích, kdy nároky na infrastrukturu budou zase o něco vyšší. Musím říci, že s...

Hlásí se rádio Svobodná Evropa

Rádio Svobodná Evropa vysílá do zemí, kde není prosazená svoboda tisku a média jsou cenzurována tamními vládami. Co o něm možná nevíte?

Co si můžeme představit pod pojmem Svobodná Evropa? Pokud si tento pojem spojujete s rozhlasovou stanicí vysílající na území tehdejšího Sovětského svazu, máte pravdu. Jak již napovídá titulek článku, budeme...

Rozhovor se studentem roku 2018/19

Adam Skokan se stal Studentem ČR pro rok 2019, v soutěži o nejaktivnějšího studenta s názvem Středoškolák roku 2019 obsadil druhé místo. Zúčastňuje se s delegací Hospodářské komory ČR výjezdů do celé Evropy, kde zastupuje české studenty.

►Loňský školní rok byl pro tebe velmi úspěšný. Získal jsi i dvě prestižní individuální ocenění. Kterého si více ceníš a proč?Být studentem roku je pro mě velká čest a vážím si toho. Avšak více si cením ocenění druhého nejlepšího středoškoláka roku, protože byl někdo lepší. To mě dokáže nabít a více se s...