Rozšířená realita a její použití ve výuce

Jak fungují aplikace požívající virtuální realitu? Zjistíte v tomto článku!

Technologie

06.03.2019

Aplikace, které používají „augmented reality” (AR), neboli rozšířenou realitu, kombinují virtuální prostor s opravdovým. Tedy jedna realita rozšiřuje druhou o určité informace, proto to „rozšířená“. Nejdostupnějším zařízením je průměrný chytrý telefon. Pro naprosté minimum stačí pouze kamera, pro přesnější výsledky, lze započítat akcelerometr, gyroskop a podobné senzory pro pohyb a orientaci v prostoru. Program efektivní analýzou hledá například rovnou plochu, obrazec nebo tvar.


Prakticky si tedy můžeme postavit virtuální hrnek na stůl, rozpohybovat kresbu anebo překrýt předmět s virtuálním. Toto má smysl aplikovat ve výukovém procesu. Nezáleží, jestli uživatel je dítě nebo dospělý, ale aby se o dané téma zajímal, k tomu se vrátím později. Hlavní efekt AR a výukových aplikací je interaktivita, aplikace se tedy snaží reagovat na uživatele. Animace jsou hlavním benefitem, v mnoha učebnicích je vyložen nějaký mechanizmus skrze mnoho ilustrací, animace je úspornější.


Problém s nasazením AR do obvyklého školství je pozornost, v tento bod osobně netuším, jak skončili školy, co studentům poskytovali tablety a výukové aplikace. Důvodem, proč jsem skeptický je, že průměrný mobil žáka obsahuje mnoho jiného než výukové materiály, mnoho zajímavého než výuka samotná. Na mnoha hodinách jsou mobilní zařízení zakázána. Takto by se studenti mohli svému mobilu věnovat déle. Toto možná bude mít za přičinění, že studenti začnou mít horší známky a vyvinou iniciativu, jinak se dostatečné známky nedočkají. Tento přístup by také určil, kdo přesně se na dané škole udrží a kdo ne.

Redakce

Adam Pelej

Šéfredaktor

17 článků

Lukáš Kavalír

Zástupce šéfredaktora

27 článků

Ali Amjid

Vývojář webu

1 článků

Tištěné Presloviny

Stáhnout Presloviny

Doporučené Články

LEDNOVÝ den otevřených dveří na SSPŠ

Jaký byl druhý lednový den otevřených dveří na SSPŠ?

Tradice Dne otevřených dveří naší Smíchovské střední průmyslové školy pokračovala úspěšně také letos – v tomto školním roce podruhé. Stejně jako v prosinci 2018 si i 10.ledna 2019 mohli z&...

Lyžařský výcvikový kurz 1.B

Toto je zkušební podnadpis

V neděli 4. března 2017 započal lyžařský kurz třídy 1.B odjezdem autobusu od školy v půl třetí odpoledne. Když jsme přijeli do Pece, čekala nás vycházka do kopce na Vraní boudu, kterou jsme úspěšně zvládli. Rozdělili jsme si pokoje a šli na večeři. Po večeři nám pan Hanuš řekl veškeré informace o pr...

vyhlášení ankety ŘEDITEL ROKU 2018/19

Od začátku listopadu do konce roku 2018 probíhala anketa „Ředitel roku 2018/2019“ od společnosti Tutor. Do této ankety mohl každý přihlásit svého nejlepšího ředitele ať už z řad žáků, studentů, rodičů pedagogů nebo i zřizovatel školy. Za toto období bylo nominováno přes 80 ředitelů ze škol z celé České ...

STARÉ LÁSKY NEREZAVÍ, PRAŽSKÉ MOSTY ANO

ŽELEZNIČNÍ MOST

Technická správa komunikací hl. m. Prahy spravuje na 700 mostních objektů. Z nichž je, dle aktuálního hodnocení TSK, které dělí mosty do sedmi kategorií, 125 ve špatném (99 - do této kategorie se do 2. prosince řadila také Trojská lávka), velmi špatném (23) či havarijním stavu (3). Pomineme-li Libeň...