Rozšířená realita a její použití ve výuce

Jak fungují aplikace požívající virtuální realitu? Zjistíte v tomto článku!

Technologie

06.03.2019

Aplikace, které používají „augmented reality” (AR), neboli rozšířenou realitu, kombinují virtuální prostor s opravdovým. Tedy jedna realita rozšiřuje druhou o určité informace, proto to „rozšířená“. Nejdostupnějším zařízením je průměrný chytrý telefon. Pro naprosté minimum stačí pouze kamera, pro přesnější výsledky, lze započítat akcelerometr, gyroskop a podobné senzory pro pohyb a orientaci v prostoru. Program efektivní analýzou hledá například rovnou plochu, obrazec nebo tvar.


Prakticky si tedy můžeme postavit virtuální hrnek na stůl, rozpohybovat kresbu anebo překrýt předmět s virtuálním. Toto má smysl aplikovat ve výukovém procesu. Nezáleží, jestli uživatel je dítě nebo dospělý, ale aby se o dané téma zajímal, k tomu se vrátím později. Hlavní efekt AR a výukových aplikací je interaktivita, aplikace se tedy snaží reagovat na uživatele. Animace jsou hlavním benefitem, v mnoha učebnicích je vyložen nějaký mechanizmus skrze mnoho ilustrací, animace je úspornější.


Problém s nasazením AR do obvyklého školství je pozornost, v tento bod osobně netuším, jak skončili školy, co studentům poskytovali tablety a výukové aplikace. Důvodem, proč jsem skeptický je, že průměrný mobil žáka obsahuje mnoho jiného než výukové materiály, mnoho zajímavého než výuka samotná. Na mnoha hodinách jsou mobilní zařízení zakázána. Takto by se studenti mohli svému mobilu věnovat déle. Toto možná bude mít za přičinění, že studenti začnou mít horší známky a vyvinou iniciativu, jinak se dostatečné známky nedočkají. Tento přístup by také určil, kdo přesně se na dané škole udrží a kdo ne.

Redakce

Adam Pelej

Šéfredaktor

17 článků

Lukáš Kavalír

Zástupce šéfredaktora

27 článků

Ali Amjid

Vývojář webu

1 článků

Tištěné Presloviny

Stáhnout Presloviny

Doporučené Články

JAK VYPADÁ NORSKÁ ZIMA

První březnový týden strávilo dvacet dva studentů SSPŠ v Norsku.„Cesta proběhla bez problémů, teplota se pohybovala od -21 do -3°C. Prohlédli jsme si Oslo, vyjeli za město do Holmekollenu a podnikli plavbu lodí po Oslofjordu. Kromě krásné přírody studenti poznali, že politika multikulturalismu, kterou p...

4C konference – Foresee The Future

Minulý pátek jsem se vydal na svůj úplně první lov. Lov kontaktů. Místo do školy jsem zamířil na skvělou 4C konferenci, která se byla zaměřena na vývoj počítačových her. Začátek byl báječný. Dorazil jsem s krásným hodinovým předstihem, už bylo otevřeno a já jsem si mohl vybrat ty nejlepší zákus...

Videohry a jejich vliv na člověka

Jaký mají vliv videohry na člověka - pomáhají nebo z nás dělají vrahy a teroristy? To je otázka, kterou se v tomto článku budeme zabývat. Velká část naší společnosti vnímá videohry jako zby...

KDO NECHCE BÝT NA FOTCE, AŤ ODEJDE

SSPŠ pořádala soutěž pro žáky ZŠ, díky které mohli vítězové získat body k přijímačkám.

V laboratoři virtuální reality Smíchovské střední průmyslové školy se nachází na třicet lidí, jde o žáky základních škol a jejich doprovod. Ovšem zatímco část postává u zdi, ta druhá polovina máchá rukama, v nichž svírá ovladače, na hlavě speciální brýle. Snaží se zlikvidovat lukem a šípem vetřelce, kte...